Tänään on 29 Maalis 2024 14:49

Krapula

Juttusi liittyy ei mihinkään? Tai ei sovi mihinkään muuhun foorumin osioon. Postatkaa tänne.

ViestiKirjoittaja Luukkis » 04 Syys 2007 00:30

Ajattelin tehä tästä aiheen koska mun mielestä tää on niin mielenkiintonen ilmiö.. vois alkaa pitää tähän vaikka krapula päivä kirjaa.. Minkä lainen krapula yleensä teillä on? Onks pelkkää päänsärkyy? vatsakipuja? pelkkää vitutusta vai mitä muuta?
Onko omia krapulan ehkäsy kokemuksia? miten selvitä krapulasta ku semmonen on jo?

Itselläni on yleensä melko kova krapula ja oireena on yleensä aika voimakkaat. Päänsärky on semmosta aaltoilevaa kovaa kuumotusta ja helvetin moista huimausta. Vatsa oireilee samoin et välillä yrjöttää ja välillä ei. Oikeen kovassa krapulassa kun kävelee niin aluks tulee helvetin paha olo jolloin yleensä yrjö lentää mut sit ku kävelee pidenpää ni sillee helpottuu etenki ulko ilmassa tuntee et saa happee. Sit yleensä mulla ilmenee myös tämmössii hengen salpauksia et ei hengitys onnistu. Joskus on myös näössä haitaa et silmissä tuntuu painetta ja näkö vähän sumenee. Myös todella usein paina ala selästä munuaisten kohdalta. Mutta ei mua muistaakseni oo koskaan pahemmin krapulassa vituttanu yleensä vaan naurattaa edellisen päivän tekemiset. Sit joskus en pysty krapulassa syömään enkä juomaan mitään moneen tuntiin en edes vettä. Mutta omasta mielestäni krapulaa pystyy ehkäsee ku syö paljon rasvasta ja suolasta ruokaa samaan aikaan ku ryyppää ja ennen nukkumaan menoo ja juo vettä. Mut aamulla krapulan saa kuriin viinan juonnilla jos sitä pystyy juomaan. Särkylääkkeitä en oo koskaan testannu et onks niistä hyötyy enkä mitään krapula lääkeitä tai krapula juomia ja krapulan pois nukkuminen tuntuu yleensä vaikeelta ku on iin paska olo et ei pysty nukkuu.
Tää oli varmaan aika kuivaa tekstii mut yrittäkää nyt selittää omia kokemuksianne ja ajatuksia asiasta!
Käyttäjän avatar
Luukkis
Seniori
Seniori
 
Viestit: 487
Vuodet Jäsenenä: Vuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenä

Rantakemian sponsorien mainokset

ViestiKirjoittaja Norsula » 04 Syys 2007 00:44

Yleensä mulla ei oo krapulaa. Ellei lasketa sellasta väsymystä ja ahdistavaa oloa, jota nyt tulee yleensä muutenki, ku on esimerkiks nukkunu huonosti tai ei käytännössä ollenkaan. Tosin sekin on jo tarpeeks mulle, koska sen takia on sitte koko päivän ja mahdollisesti seuraavanki tosi nihkee olo, kun ei ajatus kulje, on likanen olo ja kaiken lisäks näiden äsken mainittujen ja muutamien moraalisten syiden takia tuntee ittensä jonkinlaiseks ali-ihmiseks tai muuten vaan eläimen tasolle ittensä alentaneeks retkuks. Juomista seuraavana päivänä ei myöskään koskaan saa mitään aikaseks, oli sitten krapula sen varsinaisessa merkityksessä tai ei ja se syö aina miestä.

Ainakaan mulle itelle ei tuu krapulaa jos muistaa syödä ja juoda (alkoholitonta) hyvin ennen nukkumaanmenoa. Vielä kun yöllä herää ja juo lisää (edelleen alkoholitonta) niin ei vaan voi olla krapulaa!
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.” - Henry David Thoreau
Käyttäjän avatar
Norsula
Forum-eliitti
Forum-eliitti
 
Viestit: 1099
Vuodet Jäsenenä: Vuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenä

ViestiKirjoittaja johtaja88 » 04 Syys 2007 02:03

itellä krapula ei yleensä ilmene muutoin kuin väsymyksenä ja aamuisin kuivana suuna..
Käyttäjän avatar
johtaja88
Seniori
Seniori
 
Viestit: 213
Vuodet Jäsenenä: Vuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenä

ViestiKirjoittaja Luukkis » 04 Syys 2007 22:03

Mun mielestä krapulassa on erittäin mukava kattoo telkkaria etenki ku siel tulee mac gyver saa nauretuu hyvin ja unohtuu ne krapula vaivat ku miettii mitä mac gyver kyhäilee. Krapula on tämmöstä selvytymistä. Tulee vähän samanlainen fiilis ku olis vetäny maratonin vaikka en oo kyl ikinä semmosta vetänykkään.
Käyttäjän avatar
Luukkis
Seniori
Seniori
 
Viestit: 487
Vuodet Jäsenenä: Vuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenä

ViestiKirjoittaja Jonix » 04 Syys 2007 22:50

Kannattaa juoda kohtuudella niin ei tule krapulaa. Yhden kerran eläessä on vähän päätä särkenyt ja ollut heikko olo ryypiskelyn jälkeen, muuten ei juurikaan.
Käyttäjän avatar
Jonix
Ammattipostaaja
Ammattipostaaja
 
Viestit: 546
Vuodet Jäsenenä: Vuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenä

ViestiKirjoittaja Rantakemisti » 05 Syys 2007 06:44

Ei se kohtuudella juominenkaan aina auta siihen ettei tule krapulaa, joskus on tullut ihan siitä että on juonu kirjaimellisesti "parit". :?
En pidä itseäni alkoholistina, sillä en ota kuin perjantain ja sunnuntain välisenä yönä.
Käyttäjän avatar
Rantakemisti
Ammattipostaaja
Ammattipostaaja
 
Viestit: 715
Vuodet Jäsenenä: Vuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenä

ViestiKirjoittaja Jonix » 05 Syys 2007 10:36

Olen kuullut että krapulatilat pahenevat pitkällä tähtäimellä. Eli kai se vähentäminenkin auttaa pidemmän päälle.Itse juon yleensä six packia vastaavan alkoholimäärän, jolloin tulee hilpeä olo ilman krapulaa seuraana päivänä. Minä en kyllä ole pitkään juonutkaan, täytin viime syksynä 18, joten minulla ei kauheasti kokemusta näistä jutuista olekaan.
Käyttäjän avatar
Jonix
Ammattipostaaja
Ammattipostaaja
 
Viestit: 546
Vuodet Jäsenenä: Vuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenä

ViestiKirjoittaja Luukkis » 05 Syys 2007 11:38

Oon kuullu tämmöstäki et ihminen pyrkii krapula tilaan alitajunnassaan sillon ku ajattelee lähtevänsä ryyppäämään et ihminen ryyyppäis siks et tulis krapula.
Käyttäjän avatar
Luukkis
Seniori
Seniori
 
Viestit: 487
Vuodet Jäsenenä: Vuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenä

ViestiKirjoittaja Norsula » 05 Syys 2007 11:52

Luukkis Kirjoitti:Oon kuullu tämmöstäki et ihminen pyrkii krapula tilaan alitajunnassaan sillon ku ajattelee lähtevänsä ryyppäämään et ihminen ryyyppäis siks et tulis krapula.
Joono. Joskus siihen on pyritty ihan tietoisestiki jostain ihme päähänpistosta. Köh... Ruisrock. En suosittele. Siihen päänsärkyyn olis voinu kuolla. Tosin tälläkin kertaa toimi syöminen ja juominen tehokkaana jälkiehkäisynä, kun tulin yöllä katumapäälle, eikä aamulla ollut enää mitään.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.” - Henry David Thoreau
Käyttäjän avatar
Norsula
Forum-eliitti
Forum-eliitti
 
Viestit: 1099
Vuodet Jäsenenä: Vuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenä

ViestiKirjoittaja Ruisperkele » 05 Syys 2007 14:31

Krapula JYRÄÄÄ!!!! Mä oon ainaski energisimmilläni darrassa, ellei se oo ihan hirvee.
Käyttäjän avatar
Ruisperkele
Ammattipostaaja
Ammattipostaaja
 
Viestit: 507
Vuodet Jäsenenä: Vuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenä

ViestiKirjoittaja Norsula » 19 Joulu 2009 17:48

http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/Vis ... 5251599917
HS Kirjoitti:Viskistä seuraa pahempi krapula kuin vodkasta

19.12.2009 15:40
HS
Kimmo Taskinen / HS

Kuva
Viskinautintojen lasku lankeaa aamulla maksuun.

Viskin juomisesta seuraa pahempi krapula kuin vodkan juomisesta, osoittaa tuore yhdysvaltalaistutkimus. Syy tähän saattaa olla tietyissä ainesosissa, joita viski sisältää, Brownin yliopiston tutkimusryhmä esittää.

Tutkimus julkaistiin Alcoholism: Clinical and Experimental Research -julkaisussa ja siitä kertoi BBC.

Brownin yliopiston tutkimuksessa 95 vapaaehtoista tervettä ja alkoholinkäyttötavoiltaan maltillista koehenkilöä totutteli alkoholiin yhden illan ennen kokeen suorittamista.

Seuraavana iltana heille juotettiin joko vodkaa tai viskiä sen verran, että Britanniassa autoilijoille sallittu promilleraja ylittyi kolmanneksella.

Kolmantena iltana heille annettiin placebo-juomaa, jossa ei ollut lainkaan alkoholia.

Jokaisen illan jälkeen koehenkilöiltä tiedusteltiin seuraavan aamun tuntemuksia, ja heidän keskittymiskykynsä eri tehtävissä testattiin.

Viskiä nauttineen vapaaehtoisen kokivat huomattavasti pahempia krapulaoireita, esimerkiksi päänsärkyä, pahoinvointia, janoa ja väsymystä, kuin vodkaa juoneet koehenkilöt.

Keskittymistehtävissä molemmat vapaaehtoisryhmät pärjäsivät kuitenkin yhtä hyvin.

Tutkimusryhmän johtajan Brownin yliopiston professorin Damaris Rohsenown mukaan viskin krapulavaikutuksia selittävät tietyt juoman molekyylit, jotka sisältävät pieniä määriä kemikaaleja, muun muassa asetonia, asetaldehydiä ja tanniineja.

Rohsenown mukaan tutkimus osoittaa myös, että liika juominen – sekä viskin että vodkan kohdalla – voi olla turvallisuusriski työpaikoilla vielä paljon sen jälkeen, kun itse alkoholi on hävinnyt verenkierrosta.

"Joulu on sosiaalisen kanssakäymisen ja juhlan aikaa, mutta monet juovat myös liikaa. Minkä tahansa alkoholijuoman liialla nauttimisella voi olla monia ei-toivottuja lyhyt- ja pitkäaikaisia vaikutuksia", hän sanoo.

Tämän oon kyllä ite huomannut jo aikoja sitten. Viski ei ole mun mielestä sellainen juoma, jota kannattaa juoda muutamaa annosta enempää. Jotenkin itsellä tuntuu menevän viskistä enemmän pää sekaisinkin, vaikka kuulostaa melko älyttömältä.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.” - Henry David Thoreau
Käyttäjän avatar
Norsula
Forum-eliitti
Forum-eliitti
 
Viestit: 1099
Vuodet Jäsenenä: Vuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenä

ViestiKirjoittaja Ruisperkele » 19 Joulu 2009 18:49

Viski on hyvää ja sitä on kiva juoda.
Käyttäjän avatar
Ruisperkele
Ammattipostaaja
Ammattipostaaja
 
Viestit: 507
Vuodet Jäsenenä: Vuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenä

ViestiKirjoittaja Kossu » 21 Joulu 2009 18:03

Päähän särkee yleensä sen verran,etten muutamaan tuntiin pysty sängyst hievahtamaankaan. Pelkkä kiroiluki on vitun vaikeeta.. Lääkkeenä käytän yleensä messevää pitsaa. Mitää morkkista harvemmin on, ainakaan en myönnä.
Käyttäjän avatar
Kossu
Kovis
Kovis
 
Viestit: 123
Vuodet Jäsenenä: Vuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenä

ViestiKirjoittaja Rantakemisti » 18 Kesä 2011 20:41

Tulin vain kertomaan että on krapula.
En pidä itseäni alkoholistina, sillä en ota kuin perjantain ja sunnuntain välisenä yönä.
Käyttäjän avatar
Rantakemisti
Ammattipostaaja
Ammattipostaaja
 
Viestit: 715
Vuodet Jäsenenä: Vuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenä

<

Rantakemian sponsorien mainokset


Palaa alueelle Yleinen juoruilu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa

cron

Kirjaudu sisään

Lahjoitukset