Suuret suomalaiset
9 viestiä • Sivu 1, 1:sta
Varmaanki joku suomalaisuuden "keksijöistä" eli 1800-1900 lukujen taitteen kansallishenkisistä taiteilijoista. Sibelius, Gallen-kallela, Lönnrot muutamia mainitakseni.
Minulle suomalaisuus tiivistyy Gallen-Kallelan "Kullervon kirous" tauluun.
http://www.groningermuseum.nl/uploads/2 ... 018992.jpg
Minulle suomalaisuus tiivistyy Gallen-Kallelan "Kullervon kirous" tauluun.
http://www.groningermuseum.nl/uploads/2 ... 018992.jpg
Viimeksi muokannut Ruisperkele päivämäärä 27 Huhti 2010 10:59, muokattu yhteensä 1 kerran
-
Ruisperkele
Ammattipostaaja- Viestit: 507
- Vuodet Jäsenenä:
No mitä nyt äkkiseltään tulee mieleen niin voisin mainita Agricolan, Sibeliuksen, Torvaldsin Linuksen, eli Linus Torvaldsin, Alvar Aallon ja Mannerheimin. Oishan noita jotain urheilijoitakin ja muusikoita, muttei jaksa.
En pidä itseäni alkoholistina, sillä en ota kuin perjantain ja sunnuntain välisenä yönä.
-
Rantakemisti
Ammattipostaaja- Viestit: 715
- Vuodet Jäsenenä:
Itse arvostan eniten Mika Waltaria. Yksinkertaisesti siksi, että sattuu olemaan paras niistä vähistä kirjailijoista, joita olen lukenut.
Toiseksi voisi sijoittua vaikka Agricola, koska loi pohjan suomen kielelle.
Toiseksi voisi sijoittua vaikka Agricola, koska loi pohjan suomen kielelle.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.” - Henry David Thoreau
-
Norsula
Forum-eliitti- Viestit: 1099
- Vuodet Jäsenenä:
Onhan(olihan) toi Pekka Siitoin aika kova jätkä:
"Turha on elää, turha on kuolla, turha on vanhojen naisten vittuja nuolla, koska todellinen mies on sotilas, juoppo ja pukki. Jokainen mies itkee, nuolee vitun ja vetää käteen, mutta harva sen tunnustaa. Mutta minä natsiupseerina tunnustan ne kaikki."
"Kettutytöt ja eläinaktivistit on hulluja. Turkistarhaajille olisi annettava oikeus miinoittaa turkistarhansa terroristien varalta."
"Olisin sitä mieltä, että lähetetään kaikki pakolaisneekerit lappiin lumitöihin. Joulupukkikin tarvitsee mustia tonttuja. Se on tasa-arvoa"
En pidä itseäni alkoholistina, sillä en ota kuin perjantain ja sunnuntain välisenä yönä.
-
Rantakemisti
Ammattipostaaja- Viestit: 715
- Vuodet Jäsenenä:
9 viestiä • Sivu 1, 1:sta
Palaa alueelle Yleinen juoruilu