Tänään on 28 Maalis 2024 16:37

Terveysvinkit ja ongelmat: Terveyskeskustelu

Juttusi liittyy ei mihinkään? Tai ei sovi mihinkään muuhun foorumin osioon. Postatkaa tänne.

Onnistuuko Norsulan yritys?

Kyllä
4
44%
Ei
5
56%
 
Ääniä yhteensä : 9

ViestiKirjoittaja Norsula » 26 Huhti 2011 12:05

^Vai ei tarkoita mitään jos tilastojen mukaan enemmistö väestöstä kärsii puutteesta ja minä en kärsi, vaikka en juurikaan syö kalaa, juo maitoa jne... Ymmärrän että perussuomalaiseen asenteeseen kuuluu vastustaa kaikkea "terveyshihhulointia", mutta jos oikeasti haluatte väitellä asiasta, niin kaipaisin jotain faktaa sieltä toiseltakin kannalta.

Tällä hetkellä tilanne on se, että minä (ja Rantakemisti) vetoan omiin empiirisiin kokemuksiini ja tehostan sitä faktoilla, ja sitten te tulette lyttäämään, koska teistä vain tuntuu siltä. Voitte toki jatkossakin noudattaa epäterveellisen ja luonnottoman pieniä saantisuosituksia jos niin haluatte, mutta älkää esittäkö kantaanne faktana jos teillä ei ole mitään sen tueksi.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.” - Henry David Thoreau
Käyttäjän avatar
Norsula
Forum-eliitti
Forum-eliitti
 
Viestit: 1099
Vuodet Jäsenenä: Vuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenä

Rantakemian sponsorien mainokset

ViestiKirjoittaja Ruisperkele » 27 Huhti 2011 13:21

En kirjoittanut että D-vitamiinin ottaminen ei vaikuta mihinkään. Kirjoitin että yhden ihmisen tulokset eivät ole millään tapaa totuutta mukailevia.

Eikö kyse ollut kuitenkin d-vitamiinin saantisuosituksista joita sovelletaan muihinkin ihmisiin kuin vain Norsulaan. Ihmisiä ja aineenvaihduntasysteemejä on tässä maassa yli viisi miljoonaa. Voitko väittää että olet fysiologialtasi täysin samankaltainen kaikkien heidän kanssaan?

Siitä että joku muu on tehny tutkimuksen että tietyllä osalla suomalaisista on liian alhaiset arvot ei voi tässä tapauksessa päätellä mitään. Sinä voit kuulua siihen ryhmään jolla luontaisesti ei ole alhaiset arvot ja d-vitamiini pumppaus on ollut turhaa. Tai siihen ryhmään joka sitä kaipaa.

Edelleen, jos koetta toistettaisiin saataisiin luotettavaa tietoa. Tämä ei ole luotettavaa tietoa mistään muusta kuin siitä että sun arvot on kohdillaan.


PS. Tämä ei sitte ole mikään mielipidekysymys. Kaikki luonnontiede perustuu juurikin tilastoihin ja tutkimuksiin.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Kvantitatiivinen_tutkimus

Siinä wikipedia tietoa jos ei muuten uskota. Ja uskotaan johonki wikipedia-hippiin. :P
Viimeksi muokannut Ruisperkele päivämäärä 27 Huhti 2011 13:57, muokattu yhteensä 5 kertaa
Käyttäjän avatar
Ruisperkele
Ammattipostaaja
Ammattipostaaja
 
Viestit: 507
Vuodet Jäsenenä: Vuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenä

ViestiKirjoittaja Jonix » 27 Huhti 2011 13:22

Nuo empiiriset kokemukset ovat aika lyhyeltä aikaväliltä peräisin. Asiaan pitäisi palata joskus 20 vuoden päästä.
Käyttäjän avatar
Jonix
Ammattipostaaja
Ammattipostaaja
 
Viestit: 546
Vuodet Jäsenenä: Vuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenä

ViestiKirjoittaja Ruisperkele » 27 Huhti 2011 13:59

Eikö myös ne d-vitamiinin suosituksen rajat ole sen saman salaliiton asettamia? :grin:
Käyttäjän avatar
Ruisperkele
Ammattipostaaja
Ammattipostaaja
 
Viestit: 507
Vuodet Jäsenenä: Vuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenä

ViestiKirjoittaja Norsula » 28 Huhti 2011 06:42

Ruisperkele Kirjoitti: Kirjoitin että yhden ihmisen tulokset eivät ole millään tapaa totuutta mukailevia.
Kuinka niin? Tällä hetkellä tutkimustieto ja empiiriset kokemukset näyttäisivät tukevan hyvin toisiaan.

Olen tietääkseni vedonnut omien kokemusteni lisäksi sekä Kemistin, että muiden ihmisten kokemuksiin ja tutkimustietoihin.

Ja kyllä, voisin olla aika varma olevani näin ihmisenä myös fysiologisesti melko samankaltainen kuin muut kanssaihmiseni. Olisiko jotain faktaa tuosta ryhmästä "jolla on luontaisesti alhaiset arvot", vai onko se oman mielikuvituksesi tuotetta?

En kaipaa tietoa siitä, miten tutkimusta tehdään vaan niitä tutkimuksia. Tällä hetkellä kaikki minun haalimani tieto ja kokemukset puhuvat oman kantani puolesta.

Jonix Kirjoitti:Nuo empiiriset kokemukset ovat aika lyhyeltä aikaväliltä peräisin.

Parempi sekin kuin ei mitään.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.” - Henry David Thoreau
Käyttäjän avatar
Norsula
Forum-eliitti
Forum-eliitti
 
Viestit: 1099
Vuodet Jäsenenä: Vuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenä

ViestiKirjoittaja Ruisperkele » 28 Huhti 2011 12:30

En viittää yhtään mihinkään tuloksiin. Enkä halua. Aivan yksinkertaisesti vaan huomautan että et voi vetää luotettavia johtopäätöksiä noin pienellä otannalla.
Käyttäjän avatar
Ruisperkele
Ammattipostaaja
Ammattipostaaja
 
Viestit: 507
Vuodet Jäsenenä: Vuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenä

ViestiKirjoittaja Rantakemisti » 22 Touko 2011 18:26

Norsula Kirjoitti:Jeejee. Sain Finasteridi reseptin. Nyt meikäläisen kaljuuntumisen hoito maksaa tästä eespäin 22€ vuosi kalliin Rogainen (160-240€ vuosi) sijasta! :cool:

Mitä Finasteridia, sitähän on vaikka kunka monta erilaista valmistetta?
En pidä itseäni alkoholistina, sillä en ota kuin perjantain ja sunnuntain välisenä yönä.
Käyttäjän avatar
Rantakemisti
Ammattipostaaja
Ammattipostaaja
 
Viestit: 715
Vuodet Jäsenenä: Vuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenä

ViestiKirjoittaja Norsula » 22 Touko 2011 19:49

^Eturauhasen liikakasvuun, koska se on halvinta :P
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.” - Henry David Thoreau
Käyttäjän avatar
Norsula
Forum-eliitti
Forum-eliitti
 
Viestit: 1099
Vuodet Jäsenenä: Vuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenä

ViestiKirjoittaja Jonix » 22 Touko 2011 20:02

Montas kertaa nyt olet mitannut ne d-vitamiiniarvot ja kuinka usein? Ja monta päivää kokeilua on takana?

Olitko mittauttanut d-vitamiiniarvosi ennen kun ryhdyit popsimaan pillereitä?

Mistä tiedät d-vitamiinilisien nappailun kaikkien vaikutusten jo näkyvän?

Norsula Kirjoitti:^Vai ei tarkoita mitään jos tilastojen mukaan enemmistö väestöstä kärsii puutteesta ja minä en kärsi, vaikka en juurikaan syö kalaa, juo maitoa jne... Ymmärrän että perussuomalaiseen asenteeseen kuuluu vastustaa kaikkea "terveyshihhulointia", mutta jos oikeasti haluatte väitellä asiasta, niin kaipaisin jotain faktaa sieltä toiseltakin kannalta.

Tällä hetkellä tilanne on se, että minä (ja Rantakemisti) vetoan omiin empiirisiin kokemuksiini ja tehostan sitä faktoilla, ja sitten te tulette lyttäämään, koska teistä vain tuntuu siltä. Voitte toki jatkossakin noudattaa epäterveellisen ja luonnottoman pieniä saantisuosituksia jos niin haluatte, mutta älkää esittäkö kantaanne faktana jos teillä ei ole mitään sen tueksi.


Fakta on se, että minä olen ainakin tässä keskustellut siitä mitä faktoja tuolla kokeilullasi olet pystynyt osoittamaan. Ei minun tässä tarvitse mitään faktoja esittää koska en ole heitellyt mitään teesejäkään tässä. Suhtaudun vaan terveellä varauksella yleensäkin kaikkiin ihmerohto-tyyppisiin hypetyksiin. Voi se ollakin, että d-vitamiinin mega-annoksilla jotain saavuttaakin, mene ja tiedä. Itse en ole 15-50 µg tablettiannoksilla, jota alkuvuodesta vetelin, mitään terveysvaikutuksia havainnut. Se joka jotain väittää, osoittakoon puheensa toteen.

Ja en muuten näe kysymystä poliittiseen suuntaumukseen eikä muihinkaan henkilökohtaisuuksiin liittyvänä.
Käyttäjän avatar
Jonix
Ammattipostaaja
Ammattipostaaja
 
Viestit: 546
Vuodet Jäsenenä: Vuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenä

ViestiKirjoittaja Rantakemisti » 23 Touko 2011 11:45

Norsula Kirjoitti:^Eturauhasen liikakasvuun, koska se on halvinta :P

Eipä taida kaikki lääkärit suostua kirjottamaan tota...
En pidä itseäni alkoholistina, sillä en ota kuin perjantain ja sunnuntain välisenä yönä.
Käyttäjän avatar
Rantakemisti
Ammattipostaaja
Ammattipostaaja
 
Viestit: 715
Vuodet Jäsenenä: Vuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenä

ViestiKirjoittaja Norsula » 31 Touko 2011 13:22

^Kyllä aika moni taitaa nykyään. Itse menin tosin varmuuden vuoksi yksityiselle kinuamaan reseptiä, mutta yllätyin kun ei tarvinnutkaan ladella kaikki etukäteen opettelemiani argumentteja, koska lääkäri tarjosi itse juuri sitä mitä halusin ja resepti olikin kourassa ennenkuin tajusinkaan.

Kyseessä on siis tismalleen sama tuote, kuin esim. hiustenlähtöön tarkoitettu Propecia, mutta hinta on vain noin 10x alhaisempi! Lonkalta muistelisin, että tämä minun troppini on myös neljä tai viisi kertaa vahvempaa, kuin hiustenlähtöön tarkoitettu, mutta se hoituu helposti jakamalla pilleri lääkeleikkurilla.


Ja Jonix: Fakta on ainakin se, että d-vitamiiniarvoni ovat hyvät, toisin kuin suurimmalla osalla ihmisistä. Olen tehnyt tätä about puolisen vuotta enkä ole juurikaan sairastellut. Rantakemisti jakanee nämä kokemukset.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.” - Henry David Thoreau
Käyttäjän avatar
Norsula
Forum-eliitti
Forum-eliitti
 
Viestit: 1099
Vuodet Jäsenenä: Vuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenä

ViestiKirjoittaja Rantakemisti » 31 Touko 2011 18:09

Jees, nyt olen syönyt tuota D-vitamiinia aika reiluja annoksia viime marraskuusta lähtien ja kertaakaan en ole ollut tänä aikana flunssassa tai missään muussakaan taudissa. Ja puoli vuottakin on omalla sairasteluhistorialla aika pitkä otanta, sillä mulla on enemmän sääntö kuin poikkeus sairastaa kaikki mahdolliset kausinuhat ja muut kiertävät kupat.

Ja samapa tuo vaikka kyseessä olisikin vain tuuri tai plaseboefekti, sillä vuoden d-vitamiineistä taisin maksaa vain noin kahden tuopin verran. :good:
En pidä itseäni alkoholistina, sillä en ota kuin perjantain ja sunnuntain välisenä yönä.
Käyttäjän avatar
Rantakemisti
Ammattipostaaja
Ammattipostaaja
 
Viestit: 715
Vuodet Jäsenenä: Vuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenä

ViestiKirjoittaja Norsula » 31 Touko 2011 22:16

^Jep! :cool: :good: :cool:
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.” - Henry David Thoreau
Käyttäjän avatar
Norsula
Forum-eliitti
Forum-eliitti
 
Viestit: 1099
Vuodet Jäsenenä: Vuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenä

ViestiKirjoittaja Norsula » 01 Elo 2011 19:06

Olen lisännyt päiväannokseeni jälleen kalanmaksaöljyn, josta luovuin taannoin koska pidin sitä turhana. Aloin käyttää sitä uudestaan, koska luin että se voisi auttaa ahdistukseen ja pakko-ajatuksiin siinä olevan eikosapentaeenihapon takia. Olen nauttinut runsaan viikon Vitamarin kalanmaksaöljyä, jonka EPA/€ suhde on paras ja arvioisin ahdistuksen ja pakko-ajatusten ainakin puoliintuneen. Kyse voi toki olla muistakin tekijöistä, mutta olen tyytyväinen :good:

Ainoa negatiivinen asia, jonka tässä näen on se, että mielessäni herää kysymys: miksei tätäkään osannut yksikään lääkäri kertoa minulle?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.” - Henry David Thoreau
Käyttäjän avatar
Norsula
Forum-eliitti
Forum-eliitti
 
Viestit: 1099
Vuodet Jäsenenä: Vuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenä

ViestiKirjoittaja Luukkis » 03 Elo 2011 12:49

vissiin kun lääkärit ei saa oppiaan nettifoorumeilta.
Käyttäjän avatar
Luukkis
Seniori
Seniori
 
Viestit: 487
Vuodet Jäsenenä: Vuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenä

ViestiKirjoittaja Norsula » 04 Elo 2011 12:17

Kannattais varmaan saada.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.” - Henry David Thoreau
Käyttäjän avatar
Norsula
Forum-eliitti
Forum-eliitti
 
Viestit: 1099
Vuodet Jäsenenä: Vuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenä

ViestiKirjoittaja Norsula » 14 Tammi 2012 16:25

Norsula Kirjoitti:Sain juuri d-vitamiiniarvoni. Arvoni on 118nmol/l, kun suositus on väh. 50-250nmol/l välillä. D-vitamiinin yliannostus: MYTH BUSTED!! Noin puoli vuotta olen ottanut 125µg d-vitamiinia, joista viimeisen kuukauden 175µg päivässä. IN YOUR FACE YTHS:n lääkäri, joka mesosit minulle asiasta ja suosittelit noudattamaan 10µg annosta päivässä! Kansainvälinen lääkärien d-vitamiinin vastainen salaliitto: BUSTED!!! :cool: :cool: :cool:

Sain pari päivää sitten uudet d-vitamiini arvoni. Vereni d-vitamiini pitoisuus on nyt 126nmol/l nautittuani sitä yhtäjaksoisesti läpi kesän ja syksyn vähintään 125µg/päivä ja viimeiset kuukaudet vähintään 130µg päivässä. Arvoni eivät ole siis juurikaan nousseet vähän alle vuoden takaisesta.

Pieni korjaus vuodentakaiseen: suositusarvot ovat 50-175nmol/l. 250nmol/l on toksisuuden raja. Luuston hyvinvoinnin kannalta suositeltava pitoisuus olisi kuitenkin yli 80nmol/l.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.” - Henry David Thoreau
Käyttäjän avatar
Norsula
Forum-eliitti
Forum-eliitti
 
Viestit: 1099
Vuodet Jäsenenä: Vuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenä

ViestiKirjoittaja Rantakemisti » 15 Tammi 2012 18:04

Eli ei mitään hätää vaikka vetelis kuinka noita d-vitamiineja. :good:

Itte oon kyl vetäny noita niin säännöllisen epäsäännölisesti et vähän harmittaa ku oon niin laiska syömään noita vitamiineja.
En pidä itseäni alkoholistina, sillä en ota kuin perjantain ja sunnuntain välisenä yönä.
Käyttäjän avatar
Rantakemisti
Ammattipostaaja
Ammattipostaaja
 
Viestit: 715
Vuodet Jäsenenä: Vuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenäVuodet jäsenenä

<

Rantakemian sponsorien mainokset

Edellinen

Palaa alueelle Yleinen juoruilu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa

cron

Kirjaudu sisään

Lahjoitukset