Nonnih, kello on yli puolenyön ja päivämäärä on näin ollen 6.1.2008 ja huomenna tähän aikaan se on 7.1.2008. Hauska tietää, eikö totta? Oli tai ei, moni meistä varmaan tiesi sen muutenkin, koska tuota 7.1.2008 on tässä jo jonkun aikaa odotettukin. Toiset ilolla ja toiset pelolla. Itse kuulun jälkimmäiseen ryhmään. Eli huomenna alkaa monilla meistä asevelvollisuuden täyttäminen. Seuraava vuosi tai puolivuotinen poikkeaa varmasti todella paljon mistään aiemmin koetusta elämänvaiheesta. Millä fiiliksellä olette juuri nyt tätä lukiessanne?
Itselläni on aivan epätodellinen fiilis. Koko ajatus ittestäni seisomassa rivissä inttikuteet niskassa, kuuntelemassa jotain älytöntä meuhkaamista on täysin epätodellinen. Yhtä epätodellinen kuin se, että näin äsken Ramin lyhyissä hiuksissa

Fiilis on myös vähän surullinen. Kuulin äsken (vasta kotiutuneen) mesekaverin inttibiisin. Kohdassa missä oli jäljitelty inttipellejen meuhkaamista "Muutama sananen aamupäivän ohjelmasta plapla" sai mut näkemään sieluni silmin tulevaisuuteen. Alko itkettämään.

Vastahan lukio alko ja nyt pitäis mennä armeijaan ryömimään. Olihan se sillon pienenä hienoa ajatella, että isona pääsee leikkimään sotaa ja vielä ihan oikeilla aseilla, mutta nyt vanhempana kun se on todellisuutta, on alkanu miettimään sen järjellisyyttä eikä se tunnu enää niin mielekkäältä. No, ei auta itku markkinoilla.
Toisaalta oon yllättyny, että tunnen tässä myös jotain positiivistakin. En vaan oikeen osaa pukea sitä sanoiksi, kun en tiedä mitä se on. Ehkä se on joku illuusio, että saa ottaa "lomaa kaikesta" ja ajatella asioita itsekseen. Vähän kyllä luulen, että siellä ei tuu ajateltua tai rauhouttua pätkän vertaa. Tätä mä myös pelkään. Entä jos mä en enää sen jälkeen tiedä, kuka mä olen? Mutta kun sinne nyt jokatapauksessa on pakko mennä niin pakkohan se on yrittää ottaa kokemuksen kannalta.
Jos en ehdi tähän enää mitään kommentoida ennen lähtöä niin hymyillään (tai itketään) kun tavataan. Monihan meistä tuleekin samaan varuskuntaan.