Venäjän superpommi
Alueen säännöt
Uutisessa täytyy aina mainita lähde. Jos kyseessä on netistä ongittu uutinen on linkkikin suotava.
Uutisessa täytyy aina mainita lähde. Jos kyseessä on netistä ongittu uutinen on linkkikin suotava.
10 viestiä • Sivu 1, 1:sta
http://www.hs.fi/keskustelu/message.jsp ... ID=1345400
En ny löytäny häthätää pidempää artikkelia, mutta siis tänään luin lehdestä, että ton teho vastaa neljää vahvinta ydinpommia. Positiivista kai on, että se ei käytä ydinräjähdettä, mutta aika jännältä vaikuttaa tää maailman tilanne silti. Eikös Venäjä alottanu just myös jotkut hävittäjälennot, mitä ne ei oo lentäny sitte vuoden 91 tjsp, samalla kun ne kinastelee siitä ohjuspuolustushärpäkkeestään?
Joo. Siirrän sanan niille, jotka on vähän enemmän perillä maailmanpolitiikasta.
En ny löytäny häthätää pidempää artikkelia, mutta siis tänään luin lehdestä, että ton teho vastaa neljää vahvinta ydinpommia. Positiivista kai on, että se ei käytä ydinräjähdettä, mutta aika jännältä vaikuttaa tää maailman tilanne silti. Eikös Venäjä alottanu just myös jotkut hävittäjälennot, mitä ne ei oo lentäny sitte vuoden 91 tjsp, samalla kun ne kinastelee siitä ohjuspuolustushärpäkkeestään?
Joo. Siirrän sanan niille, jotka on vähän enemmän perillä maailmanpolitiikasta.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.” - Henry David Thoreau
-
Norsula
Forum-eliitti- Viestit: 1099
- Vuodet Jäsenenä:
Venäjän mukaan superpommi voi korvata osan ydinaseista
Julkaistu: 11.9.2007 21:35
Päivitetty: 12.9.2007 12:53
Susanna Niinivaara
helsingin sanomat
moskova. Venäjä ilmoitti valtiollisen televisiokanavan välityksellä tiistaina räjäyttäneensä maailman voimakkaimman pommin, joka ei käytä ydinräjähdettä. Uutisen mukaan uudella pommilla voidaan korvata heikompia ydinräjähteitä.
Uutisessa näytettiin kuvaa koeräjäytyksestä, mutta ei kerrottu missä ja milloin räjähdys oli tehty.
Venäjän pääesikunnan varakomentaja Aleksandr Rukšin kertoi kokeiden osoittaneen, että uuden pommin "teho ja mahdollisuudet" ovat verrattavissa ydinpommiin.
"Samalla haluan painottaa, että ydinpommiin verrattuna tämä pommi on ekologisesti täysin puhdas eikä saastuta ympäristöä", Rukšin sanoi.
Uuden pommin tuhovaikutus perustuu paineeseen ja kuumuuteen.
Uutisen mukaan uusi pommi on neljä kertaa Yhdysvaltain vahvinta pommia tehokkaampi. Tähän asti Yhdysvaltain MOAB-pommia on pidetty maailman vahvimpana. Yhdysvaltain pommia on kutsuttu "kaikkien pommien äidiksi".
Venäläisten pommilla ei vielä ole virallista nimeä, vain salainen koodi. uutisen mukaan pommin kehittäjillä on sille kuitenkin jo lempinimi: kaikkien pommien isä.
Venäjän sotilasasioihin perehtynyt länsidiplomaatti ei pidä koetta "dramaattisena".
"Tiedossa on ollut, että pommia kehitellään ja jossain vaiheessa sitä on kokeiltava", hän sanoo.
Diplomaatin mukaan kiinnostavaa on kuitenkin testin ajankohta. Venäjä ja Yhdysvallat ovat erimieltä Eurooppaan sijoitettavasta ohjuspuolustusjärjestelmästä, Venäjä on aloittanut uudelleen strategiset lennot ja sisäpolitiikkaa kuumentaa kiihtyvä presidenttipeli.
Sä oot lukenu nyt ihan vituilleen, ton sanottiin olevan räjähdysvoimaltaan neljä kertaa vahvempi ja räjähdyskeskuksen lämpötilan kaksinkertainen verrattuna amerikkalaiseen MOAB pommiin.
Siinä sinäänsä mitään ihmeellistä ole ovat vaan tehneet pommista fyysisesti isomman. Ja sillon toi on ollu aika helvetillisen kokonen jos noi väitteet pitää paikkansa, koska se jenkkien MOAB painaa 9.5 tonnia ja on vajaa yheksän metriä pitkä.
Sen takia olisi kiva tietää millä tavalla toi on räjäytetty, ohjusmeiningillä? Lentokoneesta tiputtamalla? Vai nappia painamalla pommin ollessa paikallaan...
Btw. Oli pakko revetä noille Rukšin sanoille "Samalla haluan painottaa, että ydinpommiin verrattuna tämä pommi on ekologisesti täysin puhdas eikä saastuta ympäristöä". Venäjälläkin ilmeisesti ajatellaan ilmaston muutosta.
En pidä itseäni alkoholistina, sillä en ota kuin perjantain ja sunnuntain välisenä yönä.
-
Rantakemisti
Ammattipostaaja- Viestit: 715
- Vuodet Jäsenenä:
Näyttää toi venäläisten pommi olevan itseasiassa "pienempi" kuin toi MOAB. Mutta asiasta kolmanteen eli tää maailmanpolitiikkahan on aina ollu tällasta nokittelua mut tuntuu et kylmä sota taas nostaa vähän päätään, koska koko aika tuntuu että ne rakentaa isompaa pommia. Voi kyllä myös vaikuttaa tää Suomen asema suurvaltojen "välissä" tähän uutisointiin.
http://www.cnn.com/2007/WORLD/europe/09 ... a.bomb.ap/
http://www.cnn.com/2007/WORLD/europe/09 ... a.bomb.ap/
-
Ruisperkele
Ammattipostaaja- Viestit: 507
- Vuodet Jäsenenä:
"this is madness!" "THIS IS KABOOOM! ihmiset taitaa tuhota itse maapallon. jossain vaihees nää ihmiset räjäyttää toisiinsa ja kaikki kuolee samassa... The end of ma-n/d-kind
Mä oon syntynyt näyttelijäks, mut en vaa osaa näytellä.
Mä oon syntynyt laulajaks, mut en vaa osaa laulaa.
Olen myös syntynyt tanssijaks, se vaa et en osaa tanssia.
Ja rikkaaks, raha vaa multa puuttuu.
Mä oon syntynyt laulajaks, mut en vaa osaa laulaa.
Olen myös syntynyt tanssijaks, se vaa et en osaa tanssia.
Ja rikkaaks, raha vaa multa puuttuu.
-
Datenshi
Tavis- Viestit: 21
- Vuodet Jäsenenä:
Tuo koko pommi on rakennettu vain sen takia että Venäläiset voisivat pönkittää itsetuntoaan ja todistaa pystyvänsä samaan/parempaan kuin Amerikkalaiset. Mutta ei sen enempää, tuo ei tule missään nimessä syrjäyttämään ydinohjuksia, vaikkakin se olisi toivottavaa. Sillä jos esim. Amerikkalaiset päättäisivät nukettaa vaikkapa Moskovaa, niin tuhot eivät rajautuisi pelkästään Venäjän rajojen sisäpuolelle. Myös Eurooppalaiset kärsisivät sateen ja tuuleen mukana tulevasta laskeumasta.
-
Bomt Kneder
Nyyppä- Viestit: 7
- Vuodet Jäsenenä:
Todennäkösesti sen jälkeen sais kyllä ennemmin tai myöhemmoin kärsiä myös Amerikkalaiset Ja sen jälkeen varmaan kaikki muut.Bomt Kneder Kirjoitti:Amerikkalaiset päättäisivät nukettaa vaikkapa Moskovaa, niin tuhot eivät rajautuisi pelkästään Venäjän rajojen sisäpuolelle. Myös Eurooppalaiset kärsisivät sateen ja tuuleen mukana tulevasta laskeumasta.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.” - Henry David Thoreau
-
Norsula
Forum-eliitti- Viestit: 1099
- Vuodet Jäsenenä:
Kyllä vituttaa asua noiden ryssien naapurissa. Jos todella ovat yhtään huolestuneita ympäristöstä(tekopyhät) niin korjatkaa ydinsukellusveneenne suomenlahdelta ja parantakaa ydinvoimaloidenne turvallisuutta.
Roses are #FF0000, violets are #0000FF. All of my base are belong to you.
-
kadja
Tavis- Viestit: 46
- Vuodet Jäsenenä:
Ydinvoima ei ole pahitteeksi, vaan fossiiliset polttoaineet. Ja niistä ei Venäjä, kuten ei myöskään USA ja Kiinakaan ole heti luopumassa. Ölyseikit manipuloivat, lahjovat ja levittävät kielteistä kuvaa markkinoiden hallitsemissa medioissa esimerkiksi vetyautoista, jonka vuoksi niiden tulo markkinoille viivästty vaikka KAIKKI tarvittava teknologia on ollut jo kauan olemassa. Kaikki paha on peräisin välineellistyneestä taloudesta ja maailmankuvasta, jota markkinavoimat käyttävät ihmismielten kontrollointiin.
-
Jonix
Ammattipostaaja- Viestit: 546
- Vuodet Jäsenenä:
10 viestiä • Sivu 1, 1:sta
Palaa alueelle Ajankohtaiset asiat