Sivu 1/1

Kate Mossin mainos olikin huijaus

Lähetetty: 04 Loka 2007, 07:05
Kirjoittaja Rantakemisti
Kate Mossin mainos olikin huijaus

3.10.2007 17:57, päivitetty 03.10. 18:03

Kosmetiikkatuotteita valmistava Rimmel on jäännyt kiinni nolosta huijauksesta. Huippumalli Kate Mossin tähdittämässä mainoksessa olikin käytetty apuna kuvanmuokkaustekniikkaa.

Rimmel mainosti ripsiväriä ja sen huikeaa vaikutusta. Ihan pelkällä värillä Mossin silmiä ei ollut kuitenkaan koristettu. Mallia oli muokattu jälkikäteen digitaalisesti.

Mainoksen katsottiin johtavan kuluttajia harhaan, ja yhtiö sai siitä mainontaa valvovilta viranomaisilta huomautuksen.

IS

Pakko myöntää että tämä juttu aiheutti lievää repeilyä, sillä ei ole varmaan ihan ensimmäinen kerta kun malleja "photoshopataan".

Re: Kate Mossin mainos olikin huijaus

Lähetetty: 04 Loka 2007, 14:32
Kirjoittaja Luukkis
veikkaan että nykyään kaikissa mainoksissa käsitellään digitaalisesti malleja.

Re: Kate Mossin mainos olikin huijaus

Lähetetty: 05 Loka 2007, 12:59
Kirjoittaja Jonix
...Kaikki eivät vaan jää kiinni.

Re: Kate Mossin mainos olikin huijaus

Lähetetty: 05 Loka 2007, 15:24
Kirjoittaja Norsula
Mä oon kyllä luullu, että kaikkia mainoksia muokataan noin ja että se olis ihan hyväksyttävää. Tai ainaki yleisesti tiedossa.