Kate Mossin mainos olikin huijaus
3.10.2007 17:57, päivitetty 03.10. 18:03
Kosmetiikkatuotteita valmistava Rimmel on jäännyt kiinni nolosta huijauksesta. Huippumalli Kate Mossin tähdittämässä mainoksessa olikin käytetty apuna kuvanmuokkaustekniikkaa.
Rimmel mainosti ripsiväriä ja sen huikeaa vaikutusta. Ihan pelkällä värillä Mossin silmiä ei ollut kuitenkaan koristettu. Mallia oli muokattu jälkikäteen digitaalisesti.
Mainoksen katsottiin johtavan kuluttajia harhaan, ja yhtiö sai siitä mainontaa valvovilta viranomaisilta huomautuksen.
IS
Pakko myöntää että tämä juttu aiheutti lievää repeilyä, sillä ei ole varmaan ihan ensimmäinen kerta kun malleja "photoshopataan".
Kate Mossin mainos olikin huijaus
Alueen säännöt
Uutisessa täytyy aina mainita lähde. Jos kyseessä on netistä ongittu uutinen on linkkikin suotava.
Uutisessa täytyy aina mainita lähde. Jos kyseessä on netistä ongittu uutinen on linkkikin suotava.
- Rantakemisti
- Ammattipostaaja

- Viestit: 716
- Liittynyt: 11 Heinä 2007, 13:49
- Kumpaa sukupuolta edustat?: Jätkä
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Kate Mossin mainos olikin huijaus
En pidä itseäni alkoholistina, sillä en ota kuin perjantain ja sunnuntain välisenä yönä.
Re: Kate Mossin mainos olikin huijaus
veikkaan että nykyään kaikissa mainoksissa käsitellään digitaalisesti malleja.
- Jonix
- Ammattipostaaja

- Viestit: 546
- Liittynyt: 21 Heinä 2007, 15:46
- Kumpaa sukupuolta edustat?: Jätkä
- Paikkakunta: Espoo
Re: Kate Mossin mainos olikin huijaus
...Kaikki eivät vaan jää kiinni.
Re: Kate Mossin mainos olikin huijaus
Mä oon kyllä luullu, että kaikkia mainoksia muokataan noin ja että se olis ihan hyväksyttävää. Tai ainaki yleisesti tiedossa.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.” - Henry David Thoreau

