Kossupullo maksaa nyt yli kympin
Alueen säännöt
Uutisessa täytyy aina mainita lähde. Jos kyseessä on netistä ongittu uutinen on linkkikin suotava.
Uutisessa täytyy aina mainita lähde. Jos kyseessä on netistä ongittu uutinen on linkkikin suotava.
12 viestiä • Sivu 1, 1:sta
Kossupullo maksaa nyt yli kympin
Julkaistu: 9:50 helsingin sanomat
Alkoholijuomien vuodenvaihteessa voimaan tulleet veronkorotukset näkyvät Alkossa selvimmin väkevien juomien hinnoissa. Puolen litran pullo Koskenkorvaa maksaa nyt 10 euroa 49 senttiä, missä on korotusta vanhaan hintaan euro ja 14 senttiä.
Viineistä ja oluista osa on nyt viimevuotista kalliimpia, mutta osa halvempia.
Niiden hintoihin vaikuttavat veronmuutoksien lisäksi juomien valmistajien ja maahantuojien itse määrittelemät perushinnat.
Julkaistu: 9:50 helsingin sanomat
Alkoholijuomien vuodenvaihteessa voimaan tulleet veronkorotukset näkyvät Alkossa selvimmin väkevien juomien hinnoissa. Puolen litran pullo Koskenkorvaa maksaa nyt 10 euroa 49 senttiä, missä on korotusta vanhaan hintaan euro ja 14 senttiä.
Viineistä ja oluista osa on nyt viimevuotista kalliimpia, mutta osa halvempia.
Niiden hintoihin vaikuttavat veronmuutoksien lisäksi juomien valmistajien ja maahantuojien itse määrittelemät perushinnat.
En pidä itseäni alkoholistina, sillä en ota kuin perjantain ja sunnuntain välisenä yönä.
-
Rantakemisti
Ammattipostaaja- Viestit: 715
- Vuodet Jäsenenä:
Pitääpä sanoa että ei kyllä kovin suurta lovea mun lompakkooni tee ku tota kossua ei tuu juotua ku tammisaaressa.
-
Ruisperkele
Ammattipostaaja- Viestit: 507
- Vuodet Jäsenenä:
En kyllä sanois et toi ihan turha on ku kyl sitä rahaa tarvii niitten juoppojen paimentamiseen sun muuhun lisää ja kyl toi jollekki spurgulle joka vetää 10 pulloo viikossa kova raha.
-
Ruisperkele
Ammattipostaaja- Viestit: 507
- Vuodet Jäsenenä:
Mun mielestä pitäis nostaa paljon enemmän. Viinapullon hinnaks joku 20€ ni sais pummi vähän aikaa ostarilla kierrellä kerjäämässä ennen ku sais sen pullonsa. Toisaalta kohtuukäyttäjille vois olla vähän ikävää.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.” - Henry David Thoreau
-
Norsula
Forum-eliitti- Viestit: 1099
- Vuodet Jäsenenä:
Totta, munki mielestä melkeinpä väkevät vois olla huomattavasti kalliimpia. Tosin sillon baarien drinkkienkin hinnat nousis...
En pidä itseäni alkoholistina, sillä en ota kuin perjantain ja sunnuntain välisenä yönä.
-
Rantakemisti
- Vuodet Jäsenenä:
Tietenki jos Kossupullon hinta nousis sinne 20€hen ni sillo se kulutus laskis ja samaten verotulot Olisko se sitte hyvä vai huono asia? Ainaki se on aika selvää, että alkoholiongelmaiset ja teinit ei enää niin paljoa läträis jos viinan hintaa nostettais niin, että se ihan oikeesti tuntuis jossain. Se olis mun mielestä ihan hyvä asia. Toisaalta sitten kaikki teinit alkais taas leikkimään kotikokkeja ja tekis jotain kiljuja kotonaan. Mutta sitten ei ainakaan vois vanhemmat syyttää muita ku itteään! Tai oikeastaan lapsiaan mutta niiden kautta sitten itteään.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.” - Henry David Thoreau
-
Norsula
Forum-eliitti- Viestit: 1099
- Vuodet Jäsenenä:
Ulkomailta viinaksen roudaamista voi harrastaa myös teinit... -Kokemuksen syvä rintaääni
-
Rantakemisti
- Vuodet Jäsenenä:
12 viestiä • Sivu 1, 1:sta
Palaa alueelle Ajankohtaiset asiat